Készítette, irta:
Farkas Gergely
(Manticore)
A tulajdonságok részt és a csillaggal jelölt küldetések
végigjátszását írta:
Németh Szabolcs
(Szid)
(Dupla csillaggal jelölve a közösek.)
Köszönet tibor16-nak és sunmalac-nak és hogy
végigkísérték a leírás készülését.
Tulajdonságok:
Hogyan spóroljunk az elosztható pontjainkkal?
A tulajdonságok fejlesztése:
1 – 30-ig |
1Lp |
31-60-ig |
2Lp |
61-90-ig |
3Lp |
91-120-ig |
4Lp |
120 fölött |
5Lp |
Ugyanígy van ez a fegyverszakértelemmel is, csak ezeket 100%ig
érdemes fejleszteni, ez fölé értelmetlen.
De hogyan is spóroljunk a nehezen megszerzett Lp-nkel?
Kétkezes fegyverismeret :
+5% Lutero könyvébol
+20% kotáblákból
+2% Sergiotól (csak mágusoknak)
Persze vannak még olyan fegyverek is, amelyek különbözo +%
adnak a
kétkezes fegyverismerethez. De ezeket most hagyjuk.
100% eléréséhez tehát elég megtanulni:
a Mágusoknak 73%ig
Paladinoknak, Zsoldosoknak 75%ig
Egykezes fegyverismeret:
+5% Lutero könyvébol
+2% Wulfgar bonusa (reggel 5-tol 7-ig)
+24% kotáblákból
+10% Morgan gyuruje
Persze vannak még olyan fegyverek is, amelyek különbözo +%
adnak a
kétkezes fegyverismerethez. De ezeket most hagyjuk.
100% eléréséhez tehát elég megtanulni:
69%ig
Íjak:
+30% kotáblákból
100% eléréséhez tehát elég megtanulni:
70%ig
Számszeríjak:
+20% kotáblákból
100% eléréséhez tehát elég megtanulni:
80%ig
Ero:
+4 Thekla egytálételétol (+5 csak Zsoldosoknak)
+3-6 almától (30 után +1 ero)
+22 kotáblákból
+10 imádkozás Innos oltáraknál (csak
Céhnélküli/Zsoldos/Sárkányvadász/Milicista/Paladin)
+39 sajátgyártmányú italokból
+1 Erol trükjétol
+12 talált vagy vásárolt italokból
+15 Embarla Firegasto italból (+30 Zsoldos/Sárkányvadász)
+5 Inos Könnye (csak Mágusok)
+3 sárkánytitok itala??? (nem Zsoldos/Sárkányvadász)
+2 eroegytálétel/leves
+28 ov+amulett+2gyuru
Tehát Zsoldos/Sárkányvadász +128 Ero
Céhnélküli/Milicista/Paladin +107 Ero
Tanoncok/Mágusok +102 Ero
(a játék legjobb fegyvere a Bersekerfejsze: 170 ero/200
sebzés. Hogy
használni tudjuk teoretikusan tanulnunk kell 68 (Mágusként),
63
(Milicista/Paladin) és 42 (Zsoldos/Sárkányvadász) erot. De a
legjobb
90ig tanulni. Igy a játék végére meglesz ca. 200 Eronk )
Ügyesség:
+1 Rengarutól
+24 kotáblákból
+10 imádkozás Innos oltáraknál (csak
Céhnélküli/Zsoldos/Sárkányvadász/Milicista/Paladin)
+51-75 sajátgyártmányú italokból
+15 talált vagy vásárolt italokból
+15 Embarla Firegasto italból (+30 Zsoldos/Sárkányvadász)
+5 Inos Könnye (csak Mágusok)
+30 ov+amulett+2gyuru
Tehát Zsoldos/Sárkányvadász +116 Ügyesség
Céhnélküli/Milicista/Paladin +101 Ügyesség
Tanoncok/Mágusok +96 Ügyesség
(a játék legjobb íja a Sárkányvadász íj: 160
Ügyesség/160 sebzés.
Hogy használni tudjuk teoretikusan tanulnunk kell 64
(Mágusként), 59
(Milicista/Paladin) és 44 (Zsoldos/Sárkányvadász)
ügyességet. De a
legjobb 90ig tanulni. Így a játék végére meglesz a 190
Ügyességünk)
Beliar karmának sebzése:
Fegyver szint |
Játékos szintje |
Kétkezesként sebzés |
Egykezesként sebzés |
Esély extra sebzésre (%) |
1 |
11 |
100 |
90 |
12 |
2 |
11 |
101 |
91 |
14 |
3 |
13 |
102 |
92 |
16 |
4 |
15 |
103 |
93 |
18 |
5 |
17 |
104 |
94 |
20 |
6 |
19 |
105 |
95 |
22 |
7 |
21 |
106 |
96 |
24 |
8 |
23 |
107 |
97 |
26 |
9 |
25 |
108 |
98 |
28 |
10 |
27 |
109 |
99 |
30 |
11 |
29 |
110 |
100 |
32 |
12 |
31 |
111 |
102 |
34 |
13 |
33 |
112 |
102 |
36 |
14 |
35 |
113 |
103 |
38 |
15 |
37 |
114 |
104 |
40 |
16 |
49 |
115 |
105 |
42 |
17 |
41 |
116 |
106 |
44 |
18 |
43 |
117 |
107 |
47 |
19 |
45 |
118 |
108 |
48 |
20 |
47 |
120 |
110 |
50 |
A fegyver szintje imádsággal növelheto, minden imádság –5
életero pontba kerül.
Amint a következo fegyverszinthez szükséges szintet eléri
hosöd, imádkozhatsz egy Beliar oltárnál.
Végigjátszás:
Tanácsok a játék elkezdése elott:
- Tippek az elso fejezethez:
A városba háromféleképpen tudsz bejutni, ha odaadjuk Greg-nek
a parasztruhát, akkor kétféleképpen. Érdemes Canthar
papírját elkérni, de azt is mondhatod, hogy Constantino-nak
hoztál növényeket. Ahogy bemész a kapun balra áll egy or
és ládákat oriz. Ha elcsalod, és visszaszaladsz kinyitni a
ládákat akkor találhatsz bennük többek között egy
borpáncélt, de van egy jó adag városi ruha is mindhárom
fajtából. Érdemes körülnézni a város házainak tetején,
találhatsz pár hasznos dolgot. Ha a kikötoben mászkálsz és
letámad Moe, csald Pablo-hoz, o elintézi - persze ehhez egyet
rád kell üssön amikor Pablo közelében vagy. A tolvajcéhbe
minél hamarabb juss be, mert a zsebmetszés elsajátításának
megtanulása Cassia-tól egész korán jelentos Xp mennyiséghez
juttat. Ahhoz hogy bekerülj találkoznod kell Attilával ami
kétféleképpen történet: vagy ha elkaptad Rengaru-t Jorának
akkor felnyomod, vagy ha futni hagyod Halvor-t, ekkor Attilával
együtt
mentek a tolvajcéhbe. Ha Rengaru-t felnyomod Attila megölni
jön téged tehát el kell szedni tole a kulcsot és ez esetben
elúszik egy extra ügyesség pont.
Nem kell mindenkit kiírtanod a terepen ha mágus akarsz lenni az
ero, az ügyesség vagy a fegyverhasználatok olcsóbb
fejlesztése miatt, a kiegészítoben ugyanannyiba kerül a
fejlesztésük mint a másik két céhnek.
Ha a portál küldetést elkezdted akkor Lares-t elhívhatod az
utolsó dísztárgy helyére ami az Inos szemei kokör
közelében van - jó sok lényt ledarál neked ingyen. O
egyébként is nagyon hasznos figura, ha mentek a piramishoz
többször megáll: ekkor messzebbrol is el tudsz
csalni hozzá néhány akkor még magas szintu ellent, vagy
megöletheted vele Erol banditáit. A város melletti barlangi
portál orkját is megöli, de elintézheted úgy is hogy Mika-t
és az egyik kapuort ráuszítod.
Igyekezz egy vérlegyet se megölni amíg Gaan-hoz nem értél,
o 2 Tp-ért megtanítja neked a fullánkok és a szárnyak
kiszedését. Ha megtanultad a méreg kiszedését a fullánkból
(Edgor-tól vagy a bányavölgyben) és megeszed akkor teljes
életet kapsz.
- Tippek a második fejezethez
Igyekezz minél hamarább átlépni a második fejezetbe, ne
töltsd az idot vadászattal. Ez nem csak Jarkhendar-ra való
korai bekerülés miatt fontos: ha átértsz a bányavölgybe
Engor–tól megveheted a nehéz milícia páncélt, de ha nem
milíciával vagy akkor fuss egybol Gestath-hoz és tanuld meg
tole a rákok páncéllemezeinek eltávolítását. A két
említett páncél fegyver és íjvédelme egyforma.
A mester párbajkard a régi démontorony elso emeletén
található egy polcon. Menj ide pl. egy tuzeso
varázstekerccsel, és már tied is az a fegyver, aminél jobbat
még két fejezetig biztos nem tudsz megfogni. Ahhoz hogy meg
tudd fogni 60-as ügyesség kell, de 120-at sebez.
Arra azonban ügyelj, hogy a fegyver sebzése ugyanúgy az
erotol függ mint a többi fegyvernél, tehát erore érdemes
Tp-t költeni.
- Az akrobatika elsajátítása:
Ahhoz hogy hosöd ismerje az akrobatikát, egyszer föl kell
vinned az ügyességét 90-re.
Ha milicistával vagy zsoldossal vagy elég 60-ig, de
természetesen amikor a 60.-ik ügyességet vennéd, rajtad kell
hogy legyen a +10-es ügyesség amulett (második fejezetben, a
gyíkos fennsíkon található Xardas tornya mellett, vagy
zsoldossal a negyedik fejezetben Daar küldetéseként jutalomnak
választható), a +10-es öv (Bosper-nél a harmadik fejezetben)
és két +5-ös gyuru (régi démontorony közelében egy, egy
Bosper-nél és egy Lucia-nál). Mágusnak 62-ig kell felvinni.
- Bányászat:
A banditák aranybányájában számos aranyrög vár arra hogy
kicsákányozd, de hogy ezt minél hatékonyabban tehesd meg
tanulnod kell a bányászatról.
Kérd meg Emilio-t, Lennar-t és Finn-t hogy meséljenek a
bányászatról. Lennar 50 aranyért +10-et ad a képességedhez.
Ha elvégezted a „Három bányász – három kotábla”
küldetést Finn-tol és Lennar-tól kapsz még tapasztalatot.
Ha bejutottál a bányába beszélj az alul álló
bányászokkal, ok is növelik képességedet,
valamint faggasd Raven rabszolgáit – az eltunt embereket.
Scatty a bánya bejáratánál áll, ha beszélsz vele +10-et ad
a bányászatodhoz, további 2 tapasztalati pontért +10-et, de
90 így is összejön.
Fontos hogy addig ne kezdj el egy rögöt bontani amíg növeled
a képességedet, mert ha elfogy az arany akkor aztán ütheted
J, hiába magasabb a képességed.
Ha kíváncsi vagy mit tudsz, menj Finn-hez és elmondja.
A lebontott aranydarabokat Crimson váltja neked be aranyra (a
fújtatónál találod az elso járat után), egyet tízre.
Khorinis-i és globális küldetések:
1 – Növények Constantino-nak
Miután beszéltél Xardassal, és elindulsz átkutatni a
tornyát, a földszintre érve találsz 10 növényt. Ha ezután
lemész az erdobe Lester táborhelyére, és beszélsz vele
akkor elmondja hogy az orök beengednek a városba ha a
növényeket felmutatva beadod az oröknek hogy Constantino-nak
szállítasz növényeket. Akármit mondasz az oröknek, ha
bennt vagy a városban a küldetésnek vége.
2 – A víz köre
Ahogy elindulsz Xardas tornyából a város felé, az elso
farkas után összetalálkozol Cavalorn-al, aki épp három
goblinnal hadakozik. Kérdezz rá a páncéljára, majd
beszélgess vele a víz körérol. O elmondja hogy Vatras-al
kell beszélned. Ha majd bejutottál a városba, beszélj
Vatrassal. Ahhoz hogy csatlakozz a víz köréhez el kell
végezned az „Hol vannak az eltunt emberek” küldetést, és
át kell adnod Lord Haegen-nek az üzenetet, ami a második
fejezet kezdete. Ha megkérded hogy beszéljen még a
vízmágusokról és mindent végigkérdezel, akkor megkapod „A
banditák fegyverkereskedoje” küldetést is. Ez esetben ezt a
küldetést is teljesíteni kell ahhoz, hogy csatlakozhass. Ha
mindent megcsináltál beszélj újra Vatras-al hogy kész vagy.
Ekkor ad egy gyurut, ami igazolja hogy a víz köréhez
tartozol. Menj a tavernához, és beszélj Orland-al. Kicsit
kötekszik, de ne azt mondd neki hogy „ember, én a víz
köréhez tartozom”, mert kevesebb Xp-t kapsz. Kérdezz rá a
teleport kore, erre odaadja a kulcsot a vízmágusokhoz a
vezeto teleportot orzo barlang bejáratához. Mondd neki hogy
a szertartás ma lesz-e, erre megjelennek a víz körébe
tartozó személyek és felavatnak. Kapsz egy páncélt és egy
harci botot (kétkezes, 30-as ero és 60-as sebzés). Ha nem
akarsz ügyességre gyúrni jó darabig a legjobb fegyver lesz
amit meg tudsz fogni.
Ezennel a küldetésnek vége.
3 – A vízmásgusok
Párhuzamosan kapod „A víz köre” küldetéssel. Ha
beszéltél Cavalorn-al, megkapod tole a missziójának
lényegét, az elso dísztárgyat (ornament). Végezd el a
„Segítség Lares-nak” küldetést, és ha már a víz
körének tagja vagy és beszéltél Vatras-al, menj Lares-hoz.
Ekkor már hajlandó veled elindulni a vízmágusokhoz. A
tavernából elvezeto portálon is odajuthatsz hozzájuk, de nem
érdemes ezen az úton menni, mert így Lares nem hozza neked az
Xp-t. Miközben Lares-al mentek, meg-meg áll, és mindig egy
kicsit mesél neked a vízmágusokról. Ha megérkeztetek,
visszaindul, te a katakombákban keresd fel Saturast. Mondd neki
hogy Lares-al jöttél, és add neki oda a dísztárgyat ahogy
Lares javasolta. Ne zavarjon meg az hogy késobb Nefarius úgy
beszél mintha nem találtad volna meg ezt a darabot, hidd el,
tud róla J.
Menj Nefarius-hoz, és végezd el a „Portál” küldetést. Ha
átjutottál Jarkhendar-ra, a küldetésnek vége.
4 – Cavalorn banditái:
Amint összetalálkozol Cavalorn-al, kérdezd meg mit csinál
itt. Elmondja hogy baja van a banditákkal, majd ajánld fel hogy
segítesz neki megölni oket. Mondd neki hogy jobb
felszerelésre van szükséged, erre ad egy farkas tort és két
alap életero italt, majd indulhattok is. Sok dolgod nem lesz,
Cavalorn elvégzi a piszkos munkát helyetted. Ad egy levelet,
amit a városba érve Vatras-nak kell adni. Ha Vatras rákérdez,
mondd neki hogy Cavalorntól van,
és o maga útban van a találkahely felé.
5 – A szemkötos ember
Ha Lobart-tól megvetted a parasztruhát, beszélj a Lobart
farmjáról levezeto lépcso elott álló kalózzal. O Greg.
Ajánld fel neki segítségedet, majd beszélj vele újra a
kapuorökrol. Mondd neki hogy ez a parasztruha bejuttatja, és
o azonnal fel is húzza. Nagyon viccesen néz ki benne ami
szemmel láthatóan neki is tetszik J. Egy darabig a piactéren
lesz, késobb azonban a taverna elott ücsörög, és ha arra
mész megszólít. Lényegtelen mit mondasz neki az emberrol
akit keres. Utána, ha nem akarsz minden választ
végignyomogatni mondd hogy hogy adsz neki 10 aranyat. Erre
kiröhög J, elmondja hogy kincseket ásott el ebbe kéne
segíteni. Az elso kincshez együtt mentek, ez az Onar farmja
felé vezeto út elején balra található barlangban van. Ad
egy csákányt, hogy ki tudd ásni a kincset. Öld meg a
goblinokat, ásd ki a kincset és add oda Greg-nek, erre elmondja
hogy még négy kincset rejtett el. Ekkor elindul az úton Onar
felé, ezután a Sekob farmja felé vezeto út
keresztezodésében lesz. Az elso kincs a Busterék háza
mögötti tó szigetén van. Ússz oda, öld meg a lopakodót és
ásd ki a kincset. Ha visszaértél a partra és újra az
Onar-hoz vezeto úton vagy, indulj el jobbra, a Khorinis-i
hágóhoz vezeto lépcso felé. Ha a tisztás széléhez
értél és megölted a dögevoket, baloldat, a sziklafal
mellett találod a következo kincset. Menj tovább a
lépcsohöz, menj fel. Indulj el a hágó melletti tó felé, az
Innos oltár irányába. A harmadik kincs ott lesz a tó végén,
két lopakodó somfordál körülötte. Az utolsó kincs Bengar
tanyáján, a Bengar-nak jobbra eso ház mögött lesz. Menj
vissza Greg-hez, add neki oda a cuccokat és ezennel vége is
küldetésnek.
Megjegyzések a küldetéshez: Célszeru a kincsásás
elindulása elott a taverna és Busterék háza közötti
részen az összes állatot kiírtani, ugyanis ha nem teszed Greg
öli meg oket és elszedi az Xp-t. Továbbá a felesleges
rohangászás elkerülése érdekében érdemes Skip-el beszélni
Dexterrol, így a küldetés befejezése után egybol be lehet
be fejezni az „Hol vannak az eltunt emberek” küldetést is.
6 – Hol vannak az eltunt emberek?
Amint bejutsz a városba, Lothar-tól meg tudod kérdezni hogy
tuntek-e el emberek Khorinis-ból. Menj Vatras-hoz, beszélj
vele a víz körérol. Ahhoz hogy csatlakozz hozzájuk, el kell
végezned ezt a küldetést. Néhány ember eltunt Khorinisbol,
a te dolgod az hogy kiderítsd kik az elrablóik és hova vitték
az embereket. Menj a kikötobe és indulj el Laresnak jobbra, a
tolvajcéh bejárata felé. Ugorj a vízbe és ússz tovább a
legelso partig. Mássz ki a vízbol, szemben a kunyhóban
találod Skip-et, a kalózt. Ha már itt vagy, megcsinálhatod a
„Kalóz üzlet” küldetést is. Faggasd ki az eltunt
emberekrol és a banditákról. A végén elárulja hogy az
eltunt emberekért egy bizonyos Dexter, a banditák vezére a
felelos. Ha van nálad térkép, be is rajzolja hol találod, de
az alap játékból már tudhatod hogy Onar farmjától délre, a
sziklán van a törzshelye. Ha még nem végezted el „A
szemkötos ember” küldetést akkor most fogj neki. Beszélj
Greg-el, mondd neki hogy tudod ki a banditák vezére. Menj fel a
hegyre, az ornek mondd hogy Dexter-nek hívják a vezért, erre
beenged. Beszélj Dexterrel, faggasd ki mindenrol. Ha minden
fontosat megkérdeztél tole beszélj vele újra és kérdez meg
tole hogy most mit akar tenni. Erre rádtámad, de ebben a
pillanatban megjelenik Greg és elkezdi irtani a banditákat.
Közben öldd meg Dextert, vedd el tole Raven levelét, olvasd
el, majd ha Greg kikaszabolta magát beszélj vele. Elolvassa a
levelet, és már mehetsz is Vatras-hoz. Ha beszéltél vele a
küldetésnek vége.
7 – Az eltunt emberek
Ezt a küldetést párhuzamosan kapod a „Hol vannak az eltunt
emberek?” –el. Az eltunt személyek: Thorben tanítványa -
Elvrich, Bromor egy „lánya” – Lucia, Farim barátja -
William, Garvell egyik embere – Monty, Akil két munkása –
Tonak és Telbor, Bengar egy mukása - Pardos, Cord pedig
haverját, Patrick-ot keresi. Kérdezd meg az illetékeseket,
hogy mit tudnak, de naplóbejegyzésen kívül semmit nem kapsz
érte. Megkérdezheted a különbözo céhek „nagyágyúit”,
de mindenki csak avval fog jönni hogy ez a vízmágusok dolga.
Farim-ot a kikötoben, a hajó felé vezeto úton találod
jobbra, a halászkunyhóban. Végezd el a „Hol vannak az
eltunt emberek?” küldetést, majd menj a Bengar farmjától
Onarhoz levezeto lépcsohöz, oda, ahol Greg második kincse
volt. A lépcso mellett találsz egy bandita tábort, itt
tartják fogva Elvrich-et. Öld meg a banditákat, beszélj
Elvrich-el majd végül küldd vissza a városba. Ha a városba
érve Thorben-el beszélsz ad 200 aranyat (ha nála tanultál
zárnyitást akkor visszakapod az árát). Elvrich-tol megtudod
hogy beleesett Luciába, és keresi élete nagy szerelmét. Lucia
Jarkhendar-ban lesz, a bandita táborban, Snaf fogadójában fog
ácsorogni. Ha eljutottál ide beszélj vele Elvrich-rol, ad egy
levelet amit oda kell majd adni szerelmének. Farim barátja
Jarkhendar portálközpontjának a közelében lesz holtan, az
egyik házromban a mocsár felé. Ha megtaláltad beszélj
Farimmal. A küldetés lényegét akkor tudod megcsinálni, ha
már van bejutásod a banditák bányájába, megölted
Bloodwyn-t és utána beszéltél Thorus-al. Beszélj a
rabszolgák orével, mondd neki hogy eressze szabadon a
rabszolgákat, és hogy már beszéltél Thorus-al, ekkor elmegy.
(Közvetlenül Bloodwyn megölése után is beszélhetsz vele,
elég viccesen reagál amikor megmutatod neki a letépett fejet
J, de elengedni nem fogja a rabszolgákat. ) Beszélj Tonak-al,
mondd neki hogy tiszta az út, mehetnek, és elindulnak abba a
barlangba ahol Tom van. Ha ismét Khorinis területén vagy,
beszélj Garvellel, Akillal, Cordal és Bengarral. Ezután nincs
más dolgod, mint jelenteni Vatras-nak hogy mindenki visszatért,
o megáld, kapsz 3 manát és ezennel a küldetésnek vége.
8 – Az egyszeru út a milíciához
Már az alapjátékból tudhatod hogy ahhoz hogy Lord Haegen-nek
átadd az üzenetet, csatlakoznod kell valamelyik céhez. A
kiegészíto lehetoséget ad arra, hogy ezt egyszerubben tedd
meg. Beszélj errol Vatras-al, majd menj Lares-hoz. O
Martin-hoz fog küldeni, aki a kikötoben van reggel négytol
egészen éjfélig ott, ahol a lovagok gyülekeznek. Éjféltol
négyig Kardiff kocsmájában csücsül. Beszélj vele, majd
elmondja mit kell tenned: valaki éjszaka fosztogatja a ládáit,
és ki kell derítened ki a tolvaj. Menj Martin helyére amikor
o a kocsmában van, és ott találod Rangar-t, amit turkál a
cuccok között. Beszélj vele, majd menj egybol Martin-hoz.
Mondd neki tudja hogy mit akarsz, erre ad egy levelet amit ha
Andre-nak adsz, egybol hajlandó is felvenni katonának.
Mielott csatlakoznál azért kérdezd meg az alapjáték
küldetéseket.
9 – Az egyszeru út a zsoldosokhoz
Ha zsoldos akarsz lenni, ezt közöld Lares-al, aki Cord-hoz
továbbít. Cord befejezi neked Torlof tesztjét (Sekob-on való
behajtást), hogyha megtudakolod hol van Patrick (o is egy
eltunt ember, aki rabszolga a banditák bányájában), a
barátja. Cord gyanakszik, hogy Dexter-éknél van, oda kell
menned. Cord meg is mondja a nevét, tehát nem kell beszélned
Skip-el Dexter-rol ahhoz, hogy az or beengedjen. Kérdezd
Dextert Patrick-ról, erre o közli veled, hogy nincs itt. Menj
vissza Cord-hoz és segíteni fog.
10 - Könnyu bejutás a kolostorba
Miután közölted Lares-al hogy tanonc akar lenni, o Daron-hoz,
a piactéren ácsorgó tuzmágushoz küld. Daron elmondja, hogy
fekete goblinok kifosztották, és elrabolták az Innos-szobrát.
A szobor egy fekete goblinnál lesz abban a barlangban, ahol Greg
elso kincse van „A szemkötos ember” küldetésben. Ha
visszaadtad Daron-nak szeme fényét annyira megörül neki, hogy
garantálja az 1000 arany és birka nélküli bejutást a
kolostorba.
11 – A banditák fegyverkereskedoje
Ez az a küldetés, amit akkor kapsz meg, ha Vatras-t megkéred,
hogy meséljen még a vízmágusokról. Ha a víz köréhez való
csatlakozás elott teszed ezt, akkor be kell fejezned a
küldetést ahhoz hogy csatlakozhass. Khorinis területén
számos helyen találhatsz elszórva bandita párbajtoröket,
és találsz majd olyat is amire egy „F”-et véstek.
Eloször menj Martin-hoz, akitól infókat tudhatsz meg a
küldetéssel kapcsolatban. Egy banditatábor van Dragomir
táborhelye alatt, a szikla alatt, de ha Sagitta-tól elindulsz a
sziklafal mentén az Onar-tól ellentétes irányban akkor is
hamar ott vagy. A banditák együtt elég erosek, két íjász
is van köztük. Egyénként csald el az íj nélkülieket, majd
ronts rá a két íjászra. Ha ügyes vagy egyet se tudnak
rádloni, és egybol közelharcba bocsátkozhatsz. Ha gondolod
egy erosebb varázstekercsel is lezúzhatod a búrájukat. Ha a
táborhelyen megtaláltad a levelet, olvasd el és mutasd meg
Martin-nak. A kereskedo Fernando, aki a felso negyedben van.
Menj Vatras-hoz és befejezni e küldetést. Fernando-nak csak
akkor beszélj arról, hogy tudod hogy o a fegyverkereskedo, ha
megcsináltad a neki a bányavölgyi küldetést.
12 - A Portál
Ha beszéltél Nefarius-al elmagyarázza, hogyan juthatsz át
Jarkhendar-ra. Egy dísztárgyat már odaadtál Saturas-nak (ha a
tavernai portáltól jöttél akkor egybol Nefarius-nak is
adhattad), még három vár megtalálásra. Megtudod tole, hogy
ezek a dísztárgyak egy összetört kulcs darabjai, amivel
aktiválni lehet a gigantikus portált Jarkhendar-ra, a letunt
osi civilizáció központjára.
Nefarius ad egy térképet is, amin be vannak jelölve hol
találhatóak az egyes kulcsdarabok. Mindegyik egy kokörnél
lesz. Ha odajutottál, nyomd meg a gombokat a kokörökön, és
aktiválódik a portál. Az elso közvetlenül a város melletti
kokörnél lesz, Lobart farmjánál. Már messzirol
észreveszed, hogy Cavalorn ácsorog elotte. Neki is az a
feladata hogy az itt található kulcsdarabot odajutassa a
vízmágusoknak. Aktiváld a gombokat, beszélj vele, és
elmondja, hogy egy ko testor rontott rá Lobart-ékra,
megjelentek a katonaság és elintézték a szörnyet. Ekkor
elváltok, Cavalorn ezután Vatras-nál fog ücsörögni egy
padon. Menj Lord Haegen-hez, kérdezz rá az esetre, mire o
elmondja hogy találtak valamit a szörny maradványai közt,
amirol azt hitték talán lovagi rúna és tudják használni.
Rájöttek hogy nem az és számukra hasztalan, ezért Haegen
ingyen neked adja. Beszélj Cavalorn-al, és indulj felkutatni a
maradék kettot. Ez eddigiekbol már rájöhettél hogy ha
aktiválod egy kokörön a gombokat, megjelenik egy kotestor,
el kell pusztítanod és a maradványi közt megtalálod a
kulcsdarabot. Az egyik kokör Onar farmjánál, a másik egy
igen veszélyes helyen, az Akil farmjától húzódó óriási
erdo szélén lesz, a lépcso mellett. (Ott ahol a
disznópatkány zsíros barlang van). Az utóbbinál két
goblincsontváz is orködik. A legbiztonságosabb, ha a
szakadék mentén mész ide. Ha megvannak a kucsldarabok add oda
Nefarius-nak. Ok összegyulnek, egy szertartás keretében
összerakják a kulcsot, és már mehetsz is Jarkhendar-ra.
Megjegyzések a küldetéshez: Az utolsó kulcsdarab mivel igen
veszélyes helyen található, célszeru valami izmos
varázstekercset magaddal vinni, bár ha ügyes vagy nem lesz
szükséged rá. Ha átérsz Jarkhendar-ra, Saturas-tól megtudod
jó sok ido telt el mióta beléptél a portálon, így
célszeru a Rukhar-féle ivóversenyt az átjutás elott
elkezdeni.
13 – A teleport kövek
3 teleport ko található Khoronis területén. Az elso a
várostól a taverna felé vezeto út elején található
barlangban van, ahol egy ork és egy farkas állja el az utat
(könnyu oket kikerülni).
Ez a tavernáig visz. A második a taverna területén van, a
zombis barlang mellett. Ehhez Orland-tól tudod elkérni a
kulcsot, ha már tagja vagy a víz körének. Ez a
vízmágusokhoz visz. A harmadik a vízmágusoknál van, egy
koajtó zárja el és az elso teleport ko barlangjába visz.
Ha a vízmágusoknál vagy, beszélj Merdarion-al, és odaadja a
hozzá a kulcsot. Ha mind a három teleport követ használtad, a
küldetésnek vége.
14 - Problémák a Milíciával *
Farimnak, Khorinisi halász (a vitéz hajó felé található
sziklakaputól jobbra, a tengerparton) , problémái vannak a
Milíciával. Rájárnak a varsákra és mindig elveszik a
zsákmányát. Azt szeretné, ha találnál egy elöljárót, aki
elmondaná ezt a vitézeknek. Ugorj el Martin-hoz (nem messze
áll a tréningezo vitézek között) és mondj el neki mindent,
majd szólj vissza Farimnak (100 Xp).
15 – Kotáblák
A játékban számos helyen találhatsz kotáblákat. A régi
kotáblákat Vatras-nak kell adnod (másra úgyse jók), Xp-t
(egyért 30-at) és italokat ad cserébe. A különbözo
kotáblák mind növelik tulajdonságaid értékét ha elolvasod
oket. Ezeket a kotáblákat a Jarkhendar-i építok
készítették, nyelvezetüket Myxir, és a Jarkhendar-i völgyi
teleport mellett élo csóka ismeri. Három szintje van, az
elsot 5, a másodikat 10, a harmadikat 15 Tp-ért tudod
megtanulni. Ha az összes régi kotáblát megtaláltad és
odaadtad oket Vatras-nak, lezárul a küldetés.
16 – Riordian
Ez egy nagyon apró küldetés. Ha bejutottál a vízmágusokhoz
és beszéltél Saturas-al, megkér, hogy küldd oda hozzá
Riordian-t. Csak sétálj tovább, és ha összeakadsz vele
küldd Saturas-hoz.
17 – Az elsüllyedt város
Amint bent vagy a vízmágusoknál, beszélj Nefarius-al aki
Saturas-hoz küldd, hogy elmesélje Jarkhendar történetét. Ha
Saturas befejezte a mondókáját a küldetésnek vége.
18- Segítség Lares-nak
Húzd fel az aquamarine gyurut, és menj a piactérre,
Baltram-hoz. Beszélj vele, majd mehetsz egybol Lares-hoz.
19 – Segítség Vatras-nak
Amíg Myxir nem érkezik meg Vatras-hoz – ami a kiegészíto
végét jelenti, nem tudod elvégezni az „Innos szeme”
alapküldetést, mert o nem tudja elhagyni a fotéri
Adanos-oltárt.
Ha Myxir megérkezett beszélj vele majd Vatras-al, ekkor már
Vatras hajlandó lesz elhagyni a várost.
20 - Megtámadott kereskedo *
Akil farmjától a Halott hárpia fogadóig 2 út vezet: a hídon
keresztül, erre ne menj még (egy banda foglalta el), a másik a
híd alatt vezet, ahol egy kövön Erol üldögél. Elmondja,
hogy megtámadták (éppen a hídon lévo banditák). A
legnagyobb bánata a kotáblái elvesztése. A hírneve
csökken, ha nem sikerül a táblákat eljuttatnia Vatrasnak.
Ezeket a táblákat kell visszaszerezni - 6 banditát kell
ártalmatlanná tenni. Ha a játék elején vagy egyszerre semmi
esély ellenük, csald el oket egyenként a tavernától. Ha
kipurcantak, a holtesteknél megtalálod a keresett kotáblákat
(3), Erol 150 Xp-t ad értük. Jutalmul megtaníthat egy
speciális trükkre +1 ero. Majd elmegy a kunyhójába (
Busterék orhelye mögötti kunyhó), ahol pár jó dolgot árul
és erot tanít 200-ig, szóval igen hasznos emberke. Többek
között nála van egy ugyanolyan +10 erot adó amulett, ami a
tolvajcéhnél is található. Ha még nem akarod a zárnyitást
megtanulni, akkor megéri megvenni tole.
21 - Bromor aranytálja *
Bromor-nak, a kikötöi Piroslámpás ház tulajdonosának kisebb
problémája van. Egy a kurtizánok közül elszökött és
magával vitte az ö felbecsülhetetlen értéku aranytálját.
O Lucia, Elvrich szíve választottja. Bromor ezt a tálat
szeretné visszakapni. A tál „A banditák
fegyverkereskedoje” fejezetben leírt bandita táborban van.
Ha visszaszolgáltatod, akkor a jutalmad 200 Xp és egy
„gratis” éjszaka Nadjával.
22 – Kalóz üzlet *
Skip-et már az „Hol vannak az eltunt emberek?”
küldetésbol tudod, hogy hogy találod. Baltram-al kötött egy
üzletet, aki ígért neki valami árút, de valahogy nem
jelentkezik. Menj a piacra Baltram-hoz és kérd tole a
küldeményt, amiért cserébe Skip 3 üveg rumot ígért,
Korinos környékérol a legjobbat. Kézbesítsd Skipnek a
csomagot, aki cserébe ad 2 üveg rumot. J Baltramnak ennyivel
kell megelégednie. Menj vissza hozzá és add le a rumot.
23 – Joe
A második fejezetben beszélj Baltram-al a piactéren, és o
mesél neked Joe-ról, aki egy jó ideig a piactéren
bóklászott, majd egyszer csak eltunt. Joe az egyik zárt
toronyban kuksol, a milícia zárta be. A kulcs Peck-nél van, de
ahhoz hogy elszedd tole, ismerned kell a zsebmetszést.
24 – Lucia
Amint beszélsz Elvrich-el vagy Bromor-al, aktiválódik a
küldetés és akkor fejezodik be, ha Lucia levelét átadtad
Elvrich-nek. Részletek „Az eltunt emberek” küldetésben.
Jarkhendar-i küldetések:
Ital Scatty-nek:
Ez nem küldetés - így direkt nem számoztam be, de elég
jelentos Xp-hez juttat. Ha beszélsz Scatty-vel megkér hogy adj
neki szeszes italt.
Attól függuen kapsz Xp-t, hogy melyik fejezetben adod neki:
Második fejezet – 500 Xp
Harmadik fejezet – 750 Xp
Negyedik fejezet – 1000 Xp
Ötödik fejezet – 1250 Xp
Ruha Eremit-nek:
Nem küldetés. Ha „A fókuszkövek ereje” küldetés közben
eljutottál a völgyi teleport kohöz, találkozol Eremit-el,
aki elmeséli történetét.
Jól megvan itt a világtól távol, egyetlen baja az, hogy nincs
ruhája. Adj neki egy ruhát, és már semmi problémája nem
lesz.
Célszeru neki egy városi ruhát adni (részletek az elso fejezet tippjeiben).
A Vízmágusok feladatai:
1 – Raven
Saturas megkér hogy állítsd meg Raven-t, ha muszáj akkor meg
is ölheted. Ha megölted, jelentsd Saturasnak.
2- A víz haladó csapata *
Saturas, a vízmágusok vezetoje, felfedezoútra küldte
Lance-t a mocsárba. Azóta senki nem látta ot. Állítólag
nem jutott messzire. Indulj el keletre, a mocsár felé - a
szélén megtalálod a holtestét. Szedd el a gyurujét és
jelentsd a történteket Saturas-nak. Ha visszaadod a gyurut is
újabb 200 Xp- vel leszel gazdagabb.
3- A fókuszkövek ereje *
Merdarion következo feladata a mágikus portálokról szól.
Jarkhendar romos városában van a centrumuk. Merdarion azt
feltételezi, hogy valahol a sziget belsejében kell lenni 5
portálnak, amik össze vannak kötve a fotéren
találhatókkal. Ad neked egy fókuszkövet kipróbálásra (
mint az elso részben ). Meg kell találni egy portált - a
térképen kékkel jelölik. Minden portál közelében
találhatsz egy piedesztált, ahova el kell helyezni a
fókuszkövet. Ezután a portálon keresztül visszatérünk
Merdarion-hoz jelentésre – minden jelentés után 500 Xp, ha
újra átmész a portálon 100 Xp-t kapsz. Ezután megkapod a
következo fókuszkövet. Ha az összes portált aktiváltad a
küldetésnek vége. Elég könnyu küldetés és meggyorsítja
az utazásunkat a terepen.
4 – Relikviák
Saturas megkér, hogy gyujtsd össze a relikviákat, azaz a
színes kotáblákat. Összesen öt fajtát kell begyujtened.
Az utolsót a könyvtárban találod, a többi egy-egy nemes
házában van.
Kettot találhatsz a völgyben, egyet a mocsárban és egyet az
Adanos templomban, Raven élohalott orei társaságában. Ha az
összeset összegyujtötted vidd el oket Saturas-nak.
A küldetést úgy is be tudod fejezni hogy megölöd Raven-t,
ugyanis nála az összes relikviából van egy.
5 – Az építok házai
A küldetés párhuzamosan fut a „Relikviák” küldetéssel.
Riordian megkér, hogy látogasd meg az összes nemes házát. Ha
az összes házban voltál vége a küldetésnek.
6 - Orkok a kanyonban *
Riordian-t aggasztja a kanyonban kiépített ork hídfo.
Szívesen venné, ha valaki eluzné oket. A kanyon végében
van egy kis tó, aminek a közelében már megláthatod
az elso ork harcosokat. Miután „elbeszélgettél” velük,
hamarosan megláthatod a kis ork falut. Tegyük földdel
egyenlové a vezérükkel együtt.
Ha már egy ork sem él, Riordian biztosan elégedett lesz veled.
Megjegyzések a küldetéshez: Az orkirtást a
„Pengevadászat” küldetéssel célszeru egyszerre
teljesíteni, hisz ott vannak a testoreink.J
7 - Raven rabszolgái *
Már a játék elején megtudod, hogy Khorinis egész területén
eltunnek az emberek. Saturas szeretné, hogy szabadítsd ki a
rabszolgákat, ehhez be kell jutnod az aranybányába
(részletek a banditás küldetésekben). Beszélj Patrick-al. A
rabok nem akarják maguktól a szökést megkockáztatni. Pardos
is legyengült. Ha adsz neki gyógyitalt vagy húslevest sokkal
jobban lesz, Telbor is megköszöni a segítségedet. Most jön a
segítségünk nehezebb része - bovebben a „Templomi
belépés” és „Az eltunt emberek” küldetésben.
Ha beszéltél Patrick-al, jelents Saturasnak.
8 – A halott oreinek ereje
Miután elvégezted a „Templomi belépés” bandita
küldetést, és a jobbra eso teremhez elindultál, láthatod
egy animációban Raven-t eltunni Adanos temlomában.
Menj a Saturashoz, és o Riordian-hoz irányít. Elmondja, hogy
beszélned kell Quarhodron szellemével, ugyanis csak o tudja
odaadni a kulcsot ami nyitja az ajtót amit Raven lezárt.
Ad papírt, amit fel kell olvasnod ha a szellem sírjához érsz.
Ot csak akkor fogod megérteni, ha ismered legalább a parasztok
nyelvezetét (Myxir és a völgybe menekült ember, Eremit is
tanítja) és már végigolvastad a könyvtárat.
A sírhoz a legkönnyebben úgy tudsz eljutni, ha elindulsz a
kalózok táborába. Ha az elso zöld területhez érsz - ami
toled
balra lesz, menj fel rá, majd indulj le a völgybe addig, amíg
egy ragadozót nem látsz amint egy goblin hullájából
lakmározik. Itt menj fel, öldd meg az utatba kerüloket,
vedd fel a mágikus számszeríjat, majd idézd meg Quarhodron-t.
Beszélj vele, majd próba elé állít, ami kérdések
sorozatából áll.
A kérdésekre a válaszok:
1. The guardians of the dead
2. The warriors' caste
3. The priests
4. The warriors' caste
5. The scholars
6. The healers.
7. You can't know this answer
(nem tudhatod ezt a választ)
Ha sikeresen válaszoltál odaadja a kotáblát, amivel
kinyithatod a lezárt kaput.
9 – A templom járatai
Ha kinyitottad a Raven által letárt kaput, követheted ot a
templom sötét bugyraiba. Eloször olyan terembe érkezel, ahol
baloldalt fél tucat kapcsolóval kel megbirkóznod.,
ha nem jó kapcsolót húzol meg, egy aranyos kis csapdának
köszönhetoen meghalsz. A helyes sorrend: szélso bal,
szélso jobb, középso.
A bal oldali ajtó kinyílik, egy nagy köralapú terembe
juthatsz tovább teli járatokkal. Az elso jobboldali járatba
menj, a többiben halálos csapdák vannak.
A következo terem, ahova érkezel nagyon sötét, szükséged
lesz egy fáklyára (fény varázslatnál lényegesen többet
látsz így).
Ha gondolod, egyszeruen fuss végig a jobb oldalon a harmadik
kockát átugorva -ez egy kis ügyességet igényel, de mehetsz
így is: (természetesen jobb oldalról indulva) ketto kockát
elore, kettot balra, kettot elore, majd kettot jobbra.
A szemben lévo koajtón továbbhaladva egy alul csapdával parkettázott terembe jutsz, aminek falát kapcsolók szegélyezik. A teremben Rhadames, Quarhodron fiának szelleme bóklászik.
Beszélj vele, kérdezz rá az apjára, majd kérdezd a csapdákról. Mondd neki, hogy próbáljon meg emlékezni, erre megnyom egy kapcsolót és kinyílik egy ajtó.
Fontos hogy a terem közepén állj ekkor ahol nincs csapda, különben felnyársalnak a padlóból feljövo tüskék.
Innen egy ko testorökkel teli terembe jutsz. Öldd meg mindet, a következo helység már Raven terme lesz .
10 – Beliar karma *
Adanos templomában találsz egy hatalmas fegyvert, Beliar
karmát. Raven-nek nem akaródzik kiadni ezt a kardot a
kezébol. Ezért egy rövid testmozgás folytatásaként,
vedd el a hullájától. Saturas-t ha megkérdezed, beszél neked
a kardról. Ha valaki használni akarja, imádkoznia kell a
felszenteléséért egy Beliar szentélynél.
A mágusok Beliar rúnáit kapják meg, míg Milicisták és
Zsoldosok rendkívüli tulajdonságokkal tudják felruházni
(lásd fent).
De ha igaz embernek vallod magad és nem akarod használni, akkor
add oda a kardot Saturas-nak, aki megsemmisíti a gonosz
legerosebb fegyverét és kapsz 2000 Xp-t.
Megjegyzések a küldetéshez: Ez a kard a játék legjobb
fegyvere a plusz 100 sebzésért, ami ellen nincs védelem.
Ajánlom mindenkinek. Tetszés szerint –attól függoen hogy
egy- vagy kétkezes szakértelmed a nagyobb - lesz belole
egy vagy kétkezes fegyver.
Kalózok feladatai:
1 - Patkányvadászat *
A Vízmágusoktól indulj nyugatra. Nem olyan messze az elso
ember, akivel összefuthatsz: Alligator Jack. Felajánlja, hogy
elvezet téged a kalózok táborába, cserébe segítségedet
kéri a vadászatban. Mondj neki igent és kövesd. Útközben
megöl mindent, ami az útjába kerül (az Xp-t persze megkapod
J). A megölt patkányféléknek a húsát elveszi, amit a
kalóztáborhoz érve neked ad 10 húst, hogy vidd el Morgan-nak.
2 - Fa a paliszádhoz
A „Patkányvadászat” feladat végzése közben Alligator
Jack-el egy völgybe jutsz, majd ha kiértetek belole o rád
szól, hogy gyere már. Ekkor már közel vagytok a
kalóztáborhoz. Nem sokkal ezután jobbra ücsörögni fog egy
Malcom nevezetu kalóz. Beszélj vele, és megkér, hogy a
táborba érve add át Henry-nek hogy kicsit tovább fog tartani
a faszállítás a készülo paliszádhoz. Ha átadod Henry-nek
az üzenetet a küldetésnek vége, és o 100 aranyat levon a
bejutásért kért árból.
3 - Hús Morgan-nek *
Az elozoekben Aligátor Jacktol kaptál 10 húsdarabot.
Mielott odajutsz, a kalóztábor kapujában találkozol
Henry-vel, aki ott paliszádot épít. Barátságosan beszól: az
átjutás 500 aranyba fog kerülni. Sok ez egy kicsit. Kérdezd
meg, nem-e lehetne olcsóbb.
Olcsóbb a következo küldetések teljesítésével lesz :
-Hús Morgannak
-A torony
-Fa a paliszádhoz
Ha minden küldetést elvégeztél akkor 100 aranyért beenged.
Miután kifizetted, irány Morgan, aki a kapitányi kunyhó (a
zászlós) mögött alszik egy „fészerben“. Átadod a
húst, és boldogan vigyoroghatsz (200 Xp).
4 - Az északi part *
Miután Morgan megkapja a húst kaphatsz tole egy újabb
küldetést. Kiváncsi milyen legény vagy. Egy kicsit arrébb
északon van egy part, ahova az utóbbi idoben beköltözött
néhány szörny. Semmi komoly: 3 lopakodó és 2 gyík.
Probléma esetleg a barlangban lehet, ahol egy árnybestia vár
rád. Miután kimúlt, büszkén mondhatod el Morgan-nak – A
part kipucolva. (300 Xp + 150 arany).
5 - Torony *
A kalóztáborhoz közel van egy torony, amibe banditák
költöztek. Henry „kérése“ eme torony megtisztítása.
Ugorj fel oda, mássz a képükbe ( vigyázat jól íjászkodnak
- egyszeruen odafutusz és felaprítod oket, vagy
bújócskázhatszs velük a torony körül- csalogatós
módszer). Ha tiszta a terep mehetsz Henry-hez, és o 200
aranyat le fog vonni a bejutásért kért árból (200 Xp)
6 - Ital Brandon-nak:
Brandon csak akkor hajlandó tanítani téged, ha hozol neki
„valami erosebb” italt. Menj Samuel-hez mondd neki hogy
valami erosebbre vágysz, kóstolónak ad is neked
egy palack gyors heringet – a kalózok jó fejek . Vegyél
tole egyet, majd vidd Brandon-nak. Kapsz Xp-t és most már
hajlandó is tanítani téged.
7 – Grogot a szakácsnak:
Hozz egy Grog-ot Matt-nek, a tuznél ücsörgo kalóznak (100
Xp)
8 – Skip nehéz helyzete
Angus és Hank eltunt, náluk volt 20 üveg grog, amit Skip
vissza szeretne kapni. Samuel-nél vehetsz 15-öt, jó esetben 5
már van nálad, de ha nincs akkor
Samuel-tol vehetsz egyenként. Morgan fekvohelyén is van egy,
további kettot találhatsz Greg kunyhója alatt.
7 - “Pengevadászat“ **
Ahhoz hogy megkapd ezt a küldetést, be kell jutnod Greg
kunyhójába. A kulcs Francis-nél van, aki a kunyhó elott
ücsörög, tole kell elszedni a kulcsot.
Háromféleképpen teheted meg:
- 59-es ügyesség fölött ellophatod tole a kulcsot
zsebmetszéssel.
- Leütöd és elszeded tole.
- Hozol neki egy olyan tárgyat, ami számára nagyon értékes
és önként odaadja.
Menj a kanyonhoz, a kincs az elso jobbra lévo barlangban van.
Ha bejutottál Greg kunyhójába és kinyitottad a ládáját, o
egybol meg is jelenik, és
ezzel a feladattal lep meg: A közeli kanyonban elszaporodtak a
Razor-ok és veszélyeztetik a tábort - ki kell oket irtani.
Ehhez kapsz egy kalózruhát, és szerezhetsz vállalkozó kedvu
kalózokat. Név szerint: Matt, Skip, Brandon , Morgan és
Alligator Jack. Ha már a kanyonban vagytok, levadászhatjátok a
többi itt található lényt is. Sok helyre nem akarnak majd
bemenni, de ha a „Torony” küldetést egyedül még nem
csináltad meg, most a kalózok segítségével megteheted.
Összesen 7 Razort kell levadászni. Ha ezzel megvagy
visszatérsz Greg-hez, de a kalózok jó fejek és addig veled
maradnak, amíg a küldetést be nem fejezed, vagy el nem
küldöd oket.
Ha végeztél a küldetéssel Bones-tól elkérheted a
banditapáncélt, amivel (végre) bejuthatsz a mocsárba.
8 - Kémkedés a banditáknál *
Greg, a kalózok kapitánya kíváncsi miért jöttek a banditák
a völgybe - a feladat a kifürkészésük. Meg kell tudni, hogy
találtak egy aranybányát. Ha már bennt vagy a bányászok
gyülekezohelyén meg van az információ. Menj és mondd el
Greg-nek. (200 Xp + gyuru a jutalamad).
9- Garrett iránytuje *
Garrett-nek (egy kereskedo a kalózoknál) szüksége van egy
ritka tárgyra. Ez egy iránytu, ami valahol a déli
tengerparton hever. Indulj el arra a part mentén.(Brandon
edzésterülete irányában). Légy óvatos, mert erre
bóklászik pár tuzgyík is. Ha sikerül átverekedni magadat a
barlang elott álló akasztott csontvázig, alatta találsz egy
piros keresztet. Ásd ki, (csákány kell hozzá) és megtalálod
a keresett iránytut. Ha megvan vidd el Garret-nek (300 Xp + egy
öv tuzvédelmi öv).
Ha már itt vagy, menj be a barlangba (pár zombi meg egy zombi
harcos) itt többek közt egy nagyon hasznos gyurut találsz
(Morgan gyuruje, +10% egykezes fegyverhasználat)
10 – Angus és Hank gyilkosa
Skip már mesélt neked Angus-ról és Hank-rol, Bill
haverjairól. Ha a bandita táborban elkezdted „Az
orgyilkosság” küldetést, megtudod hogy Juan ölte meg oket.
Náluk volt Morgan gyuruje is, a küldetés akkor zárul le, ha
visszaadod Morgan-nek a kincsét. A szerencsétlenek egy
barlangban fekszenek abban a völgyben,
ahova Alligator Jack-el lementek. Ha mindennel kész vagy mesélj
Bill-nek is a történtekrol.
Ha meg akarod tartani Morgan gyurujét, akkor miután
visszaadtad neki, üsd le, és feledékenység rá.
11 – Malcolm
Miután bejutottál a kalóztábora Malcolm, a faszállítással
megbízott kalóz eltunik. Mássz fel a sziklára ott, ahol
ült, a barátját, Owen-t találod ott.
Elmeséli hogy megtámadták oket a lopakodó amikor a barlang
mélyén jártak, szeretné tudni mi történt a barátjával.
Ugorj le a mélybe, 100 Xp-t kapsz érte, de ha legközelebb
ugrasz, Xp levonást kapsz.
Ússz ki, a barlang mélyén ott találod Malcolm-ot, amint a
két lopakodó lakmározik rajta. Intézd el oket, és vedd el
Malcolm cuccait.
(Találsz nála egy kétkezes fegyverhasználat táblát is)
Menj vissza Owen-hez és jelentsd a történteket.
Bandita küldetések:
1 – Bejutás (a bandita táborba)
Amint elvégezted a „Bandita páncél”, illetve a
„Pengevadászat” küldetést bemehetsz a bandita táborba, a
mocsárba.
Beszélj a két banditával. Ha még nem tanultad meg a
vérlegyekkel kapcsolatos dolgokat, itt az ido: a jobbra lévo
szigeten találod Engor-t.
Az elso két banditától menj tovább egyenesen, míg
Franco-hoz nem érsz. Beszélj vele, hogy be akarsz jutni, majd
szólj az Ramon-nak hogy Franco-nak új emberre van szüksége.
Végezd el a „Mocsárcápa vadászat” és a „Kotábla a
mocsárban” küldetést, de Franco csak nem akar beengedi – a
banditák már csak ilyenek J.
Rádtámad. Öld meg, beszélj Ramon-al hogy Franco-t
elintézted, és o beenged.
2 – Mocsárcápa vadászat
Ez Franco elso küldetése, Logan-nak segíteni kell levadászni
a mocsárcápákat. Menj vissza a mocsár elején táborozó két
banditáig, és fordul jobbra.
A barlang elott (ahova az eltunt emberek rejtozködnek majd
el) áll Logan, beszélj vele és kezdodhet a vadászat.
Ha kész vagy megint beszélj vele újra, majd Franco-val, és a
küldetésnek vége.
3 – Kotábla a mocsárban
Franco második küldetése. Engor a felelos a dologban, ha
gondolod beszélj vele – elmondja hogy egy régi épületnél
találod a tárgyat, de mehetsz egybol a kotábláért is.
Engor-ék szigetérol menj át a sziklafalig a mocsári portál
irányába. Kövesd a sziklafalat befelé a mocsárba egészen
addig, amíg az épülethez nem érsz.
Bent egy ládában találod a kotáblát amit Franco-nak kell
vinni. Ha gondolod elotte beszélhetsz Engor-al hogy
megtaláltad a táblát, de Xp-t nem kapsz érte.
4 –Egy furcsa szituáció
Amint bejutottál, Senyan leszólít. Ha beszéltél vele, menj
Esteban-hoz, megkapod „Az orgyilkosság” küldetést. Menj
vissza Senyan-hoz és mondd neki hogy
Beszéltél Esteban-al, mire o azt kéri toled, hogyha
megtalálod a merénylot öldd meg. Mondd neki hogy úgy
látszik nincs más választásom, majd beszélj Snaf-al
a fogadóssal. Kérdezd meg tole, hogy hogy tudod megtalálni a
merénylot, és menj vissza Senyan-hoz. Mondd neki, hogy
visszalépsz, erre o rádtámad.
Öld meg, a küldetésnek vége.
5 – Az orgyilkosság
Beszélj Esteban-al (Fisk odavezet hozzá), mondd neki, hogy be
akarsz jutni a felso szintre. Közli veled, hogy persze hogy be
akarsz jutni, de ez nincs ingyen.
Szerezned kell vörös kotáblát, amit csak o tud adni és
ehhez el kell végezned ezt a küldetést. Esteban ellen
orgyilkosságot terveznek, a feladatod az, hogy kiderítsd
ki a merénylo. Beszélj Fisk-el, és mondd neki hogy elhozod
neki Juan-tól a tolvajkulcs készletét. Menj Paul-hoz, faggasd
addig, amíg mindent el nem mond, majd menj a bányászokhoz.
Elöszor beszélj Lennar-al, majd Finn-el, végül menj
Emlilo-hoz. Beszélj vele mindenrol, de csak nem akarja
elárulni, mit tud.
Végezd el az „Egy furcsa szituáció” küldetést, és ha
megölted Senyan-t Emilio meg fog szólítani. Elmondja mit tud,
majd mehetsz Huno-hoz.
Huno is megkér hogy Juan-tól szerezz vissza egy csomagot neki,
ebben acél van.
Ajánld fel neki, hogy megszerzed, és keresd fel a mocsárban
Juan-t, a mocsár északi részén találod egy barlangban, egy
bandita társaságában.
Célszeru egy sebesség italt, vagy egy gyors heringet meginni
mielott indulsz. Ha ott vagy beszélj Juan-al. Meg is veheted
tole a két csomagot, de meg is ölheted.
Menj vissza a táborba, add le Fisk-nek majd Huno-nak a
csomagját. Huno megmondja ki a tettes, menj a fogadóba
Snaf-hoz, és o a második szinte irányít.
Ott vár téged Fisk, o a merénylo. Kérdezd meg, hogy mit
tudtok tenni Esteban ellen, majd menj hozzá. Elküldi az
oröket megölni Fisk-et, de nem akar neked az istenért se
vörös kotáblát adni - bandita ugye J, sot, elvárná, hogy
továbbra is lóti-futizz neki. Mondd neki, hogy csak hülyül,
erre rádtámad, de az orei nélkül nincs esélye (ahogy azt
Fisk megmondta).
Ha kifeküdt szedd el tole a kotáblákat, kutasd át a Fisk
által megölt két ort, és beszélj Fisk-el, a küldetésnek
vége.
6 – Egy teljes csomag tolvajkulcs
Ezt a küldetést Fisk adja, miután megszerezted „Az
orgyilkosság” küldetést. Részletek az említett
küldetésben.
7 – Huno acélja
Ezt a küldetést Huno adja, miután megszerezted „Az
orgyilkosság” küldetést és kiderítetted hogy o tud a
merénylohöz irányítani.
Részletek az említett küldetésben.
8 – Három bányász – három kotábla
Most hogy már vannak vörös kotábláid, beszélhetsz
Thorus-al. Mondd neki, hogy vannak nálad vörös kotáblák,
erre o megkér, hogy küldj három bányászt az aranybányába.
Menj Finn-hez, Lennar-hoz és Emilio-hoz, mindháromnak egy
vörös kotáblát kell adnod. Ha végeztél, beszélj
Thorus-al, az or most már beenged.
9 – Templomi belépés
Ahhoz hogy bejuss a templomba, kapcsolatba kell lépned
Bloodwyan-al, de az a gikszer hogy o bent van a templomban J.
Amint bennt vagy a legfelso szinten, vedd a bánya felé az
irányt. A legelso járatban áll Garaz, beszélj vele. Elmondja
hogy a tárnarákok ellepték a bányát, ki kéne irtani oket,
mert
Bloodwyn addig nem jön elo. Írtsd hát ki a rovarokat, menj
vissza Garaz-hoz és megjelenik Bloodwyn. Öldd meg, beszélj
Garaz-al –aki átveszi Bloodwyn helyét, és menj egybol
Thorus-hoz. Most már elvégezheted a „Raven rabszolgái”
vízmágusi küldetést és folytathatod „Az eltunt
emberek”-et.
Menj a Templomi orhöz, mutasd fel neki Bloodwyn letépett
fejét, erre beenged J.
Megjegyzések a küldetéshez: Ha bennt vagy a templomban, menj
egyenesen egészen addig, amíg nem találsz jobbra egy ládát.
Benne találod a Raven oreinek páncélja, 70-es fegyver és
íjvédelemmel (zárnyitás nem kell hozzá).
10 – Mentális bolyongás
Beszélj Fortuno-val, aki azt fogja neked folyamatosan
hajtogatni, hogy egy zöld újoncot keres. Nyisd ki a ládáját,
megtalálod benne a zöld újonc receptjét. Készítsd el egy
alkémia asztalon, majd add oda Fortuno-nak. Ekkor már tudja
kicsoda és tud értelmesen kommunikálni, de ezen kívül nem
emlékszik semmire. Kérdezd meg, hogy kell e neki még neki
füves cigaretta, és igent mond. Célszeru neki eladni egybol
az összeset, de késobb is vissza lehet menni hozzá. Menj
Miguel-hez és kérdezd Fortuno-ról. O odaadja annak az italnak
a receptjét, amit oda kell adnod Fortuno-nak.
Olvasd el a receptet, majd készítsd el és add oda. Ami kell
hozzá: értelemszeruen egy alkémia üveg, mocsári cápa
fogsor (találhatsz a mocsárban is), egy alap ero és egy
közepes mana ital, egy zacskó vörös szemu bors (Sagitta-nál
és Zuris-nél is vehetsz), két vérlégy fullának, de ismerni
kell a méreg kiszedését, különben nem tudod elkészíteni az
italt.
11 – Kalapács Snaf-nak
Kérdezd Snaf-ot arról, hogy mit foz, és elárulja, hogy egy
új étel– ha megeszed +1 erot ad. A baj az, hogy egy
összetevonek csak a receptje van meg, és ezt neked kéne
elkészítened. Kérd el tole a receptet, vidd Samuel-hez, a
kalózok alkémistájához, és o megicsinálja neked. Vidd
Snaf-hoz és adni fog neked egy adaggal az ételbol.
Ezennel a küldetésnek vége, de Lou-nak van még egy receptje,
a dupla kalapács, ennek a receptjét is Samuel tudja
elkészíteni. A recept a Snaf háta mögötti zárt ajtó
mögött található,
a kulcs hozzá pedig Logan közelében, egy mocsárcápa
gyomrában van.
Jó játékot mindenkinek!
Üdv:
A készítok